Spanning begint toe te slaan! - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Jelle Ooster - WaarBenJij.nu Spanning begint toe te slaan! - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Jelle Ooster - WaarBenJij.nu

Spanning begint toe te slaan!

Door: Jelle van 't Ooster

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 September 2013 | Nederland, Reuver

Lieve lezers!

Morgen is het eindelijk zover: maanden van voorbereiding, geld sparen, papierwerk, planning komen tot een climax! Vandaag mijn koffer volledig ingepakt, en het past allemaal precies. Omdat ik zowel zomer als winterkleding nodig heb, was dit nog een hele klus!

Alle laatste dingen heb ik ook gedaan: laatste keer pannenkoeken eten, laatste keer een vette hap, laatste volleybalwedstrijd gehad en vanavond hebben we als afsluiter heerlijk gegeten bij de Rozentuin.

En dan gaat de reis beginnen.. Een gezonde spanning heeft zich in mijn onderbuik genesteld, maar bovenal heel erg veel zin in een ongelofelijk grote uitdaging! Met een open blik ga ik een nieuwe cultuur tegemoet, alles proberen, zoveel mogelijk van het land proeven en snuiven. Wie weet beland ik wel middenin een cultuurshock. Alles probeer ik aan te grijpen om veel van te leren. Veel nieuwe mensen ontmoeten, een klein beetje vreemde taal leren en bovenal mezelf beter leren kennen!

Kortom, ik kijk uit naar alle hoogtepunten die ik al in mijn hoofd gepland heb! Sjanghai, Beijing, de rijstvelden, een bezoekje van Robin (!), studie in een volledig nieuwe omgeving, het wordt hopelijk één groot avontuur.

Bij deze een kleine teaser! Snel horen jullie meer van mij!

Jelle

  • 04 September 2013 - 23:32

    Gerard En Jacomien:

    We wensen je een goede reis en een fijne en leerzame tijd in China.
    Hartelijke groeten van ons allen!

  • 04 September 2013 - 23:49

    Bert En Margriet:

    Ha Jelle, het is zover!! Sterkte bij het afscheid nemen van alle lieve mensen om je heen, hopelijk heb je een prettige reis en verder natuurlijk een mooie tijd in China.
    Leuk dat we zo met je kunnen meelezen/leven.

  • 05 September 2013 - 12:01

    Robin:

    Lieve Jelle,
    Daar ga je dan schat! Wat ontzettend spannend. Een ervaring die niemand je meer zal afpakken en je altijd kunt koesteren. Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen en er je plekje kunt vinden. Ga goed je best doen, ontdek, geniet, leef en beleef!
    Nog even, dan zijn we weer ietsje dichter bij elkaar, met maar twee uur tijdsverschil! Ondertussen elkaar op de hoogte houdend van elkaars avonturen. En over 72 dagen ben ik bij jou in China, waar ik me ontzettend op verheug.
    Je kunt het! En ik denk overal aan jou!
    Liefs, Robin xxxx

  • 05 September 2013 - 12:52

    Bart:

    Doe je wel rustig aan met dat "snuiven" ?

    Veel plezier knul en tot in februari!

    Hoidoei

  • 08 September 2013 - 14:35

    Mamma:

    Liefste Jelle,
    Natuurlijk als eerste hartstikke fijn, dat je goed bent aangekomen! De aanblik van een kille kamer met een hard bed, de weinige mensen die engels spreken, verkeerde info van je buddy waardoor de start anders verloopt en............dragen niet bij tot een positieve start in China. Maar nu is het zaak om veel mensen aan te spreken, je kamer vol te zetten/hangen met eigen spullen, kijken of er wordt gesport, op zoek gaan naar internationale koppen en alles omzetten naar "het kan alleen maar beter worden"!!!!
    Het worden ervaringen die je nooit zult vergeten en achteraf hoorden ze er allemaal bij!! Je krijgt heel veel groeten van de beide oma's XX, Corry en Eric XX en speciaal van Germa en de rest van het gezin v.d. Beuken!! Van ons allemaal hele dikke knuffels xxxxxxxxxxxxx mamma, pappa, Sanne, Lotte

  • 09 September 2013 - 10:46

    Jelle Van 't Ooster:

    Dank voor alle harten onder de riem!! Paar moeilijke dagen gehad, met veel organiseren en zoeken, zoeken en nog meer zoeken. Gelukkig is er vandaag veel duidelijk geworden, wat goed is voor het vertrouwen. Als het goed is komt er vanavond of morgen een nieuw verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Welkom op mijn profiel! Ik ga het komend half jaar een ontzettend spannende tijd tegemoet. Een semester studeren in China! Om wat specifieker te zijn zal ik verblijven in Jinan. Een half jaar studeren, nieuwe taal (proberen te) leren, nieuwe mensen leren kennen en het Verre Oosten ontdekken! Als klap op de vuurpijl zal ik na mijn semester een aantal weken met Robin door het zuiden van Australie trekken. Ik houd jullie op de hoogte!

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 10019

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 20 Februari 2014

Semester Studie in Jinan

Landen bezocht: